Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010 Январь 2011 Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011 Сентябрь 2011 Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014 Март 2014 Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017
Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019 Февраль 2019 Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020 Февраль 2020 Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
VIP |

Noclipping is no joke: the strange world of The Backrooms explained

 Noclipping is no joke: the strange world of The Backrooms explained

Постпред США в СБ ООН пыталась переложить на РФ ответственность за ядерную войну

Что будет в Воронеже 25 апреля. Василий Парильщик. Всемирный день пингвинов. Перекрытие движения у стадиона. Усиление ветра

Постпред США в ООН Томас-Гринфилд обвинила РФ в разжигании ядерной войны

Постпред США в ООН хотела переложить вину за разжигание ядерной войны на РФ

Imagine an endless hallway. Fluorescent lighting flickers dimly against stained, yellowing walls. Doorways lead to empty rooms, or circle back on themselves. You are alone, forgotten in a purgatorial nightmare, and something's watching you.

Welcome to The Backrooms.

If your childhood was spent exploring the strange, dark and mysterious corners of the internet, such as Sfogs (now Hungzai) or Creepypasta.com, then the Backrooms phenomenon is likely to be right up your alley. It's something I came across when browsing the Liminal Space subreddit, which sees users posting images of eerily nostalgic, abandoned spaces.

Scrolling through took me right back to my teen years of trawling for ghost stories and urban legends on the web, and the need to go spelunking into the unknown arose with a vengeance. The images seem to capture something uncomfortable, a feeling no one can pinpoint. So, partly out of morbid curiosity, and partly to get a handle on my own emotions, I went for a deep dive into the phenomenon, with a focus on The Backrooms specifically.

The origin of The Backrooms

The original backrooms image.

(Image credit: Anonymous 4chan user)

May 12, 2019. The image above was discovered on 4chan's /x/ board, supposedly a photo taken in an abandoned section of the Anonymous poster's workplace. From there, The Backrooms began to gain traction and started to branch off as a subgenre of the airy and nostalgic Liminal Spaces that had been paving the way as an internet aesthetic since 2010.

Soon enough, a central idea surfaced around some already established gaming terminology, in that if you were to accidentally 'noclip' out of reality, you'd end up in The Backrooms. It began with some creepypastas, but as prominent Youtuber Kane Pixel started posting Backrooms found footage vids, the trend snowballed into a huge, crowdsourced worldbuilding venture, with an exhaustive wiki to boot.

The lore now consists of chilling theories around who created and controls The Backrooms, and its countless clusters of levels, sublevels, and 'Anomalous' levels. 

Each level is unique, and every one is designed to evoke the fear, nostalgia and uncertainty the Backrooms is famed for. Its Wiki Entries span from the creepy to the downright obscure, and there's even a bestiary of 'Entities' to explore, if you're not feeling like sleeping tonight.

It's a maze-like representation of man's inner turmoil, complete with the roaming incarnations of our innermost fears.

It also includes descriptions of groups that inhabit the different zones, which Backrooms fans will associate themselves with, including The M.E.G. (Major Explorer Group) which seeks to "help wanderers, and enact a government in the Backrooms to cease anarchy and chaos."

Backrooms content has been popping up all over the web, my favourite adaptations being the Tiktoks that have people zooming into a random spot on Google Earth, to reveal an entrance to The Backrooms.

There have even been several Backrooms games designed around the phenomenon, too, including one you play in VR. That one gets a big nope from me, though. Horror in VR is not for me, but I especially hate the idea of being fully immersed in this unconstant, yellowish torment.

An internet aesthetic

Image 1 of 3

The backrooms entities emerging from an opening hatch.

(Image credit: Kane Pixel)
Image 2 of 3

A portal to the backrooms.

(Image credit: CGMatter)
Image 3 of 3

Some backrooms tiktoks.

(Image credit: h0rrort0k / knoxstars474 / yeetme084)

The Backrooms, along with the overarching Liminal Space, comes under the umbrella of creepy internet 'aesthetics.' It's sister to the Dreamcore and Traumacore movements, both of which evoke this sense of unease in their own ways. While they focus on (as the names suggest) dreamscapes and childhood trauma, The Backrooms aesthetic focuses on the fear of being lost and forgotten.

It does so by depicting these derelict, indoor liminal spaces, intensely lonely photos that are sometimes edited to contain strange entities. You might call it a modern take on the Greek myth of the Labyrinth, a maze-like representation of man's inner turmoil, complete with the roaming incarnations of our innermost fears.

For a more modern comparison it's similar in concept to the gargantuan, Escheresque setting of the old Manga series, Blame! by Tsutomu Nihei (as pointed out by Clark Elieson). The manga's setting, 'The City,' is an immense megastructure that continues to be built as an AI's approximation of what a city should look like, long after humanity has been all but extinguished. The astronomical sizes of these empty chambers, and nonsensical geometry make them simultaneously awe-inspiring and panic-inducing.

A setting from the manga, Blame!

(Image credit: Tsutomu Nihei)

Even the twisted, non-Euclidian city of R'lyeh in H.P. Lovecraft's iconic Call of Cthulhu could be cited as inspiration for The Backrooms, in its "broad impressions of vast angles and stone surfaces—surfaces too great to belong to any thing right or proper for this earth."

Context is key

Much like The Backrooms, the three examples above intersect at a kind of uncanny valley of place. Rather than the uncanniness present in the almost human faces of AI robots, the Backrooms phenomenon similarly takes our understanding of places as being designed for human use and enjoyment, and strips it of almost all traces of humanity.

They're simply shells, architectural cadavers disconnected from all that we are.

This omission of human interaction is what many people attribute their discomfort to when browsing liminal spaces, since without human interaction to give these spaces context they're simply shells, architectural cadavers disconnected from all that we are. A smattering of bogeymen doesn't go amiss, either.

For me, at least, The Backrooms is a frightening look at the collective hive-mind. One that's littered with this kind of macabre hope. It seems to say to me "Let's freak each other out and, at the same time, revel in the fact that we are not, in reality, hopelessly lost."



Rss.plus
Новак Джокович

Легенда тенниса рассказал, готов ли он опять стать тренером Джоковича

Читайте также

Мир |

Разоренный город побил все рекорды как самое дорогое туристическое направление, опередив Лондон и Париж

Жизнь |

Секрет выращивания сладкой и плотной малины: сделайте весной именно это - ягоды точно не разочаруют своим качеством

Здоровье |

Не думай о белом медведе: что такое и как работает эффект бумеранга



Происшествия

Шапки женские на Wildberries — скидки от 398 руб. (на новые оттенки)

Неудержимые 2. Альянс (окончание)

«Байкал Сервис» вдвое увеличил объемы отправок грузов на маркетплейсы

Япония потребовала от Google исправить ограничения в рекламе

Новости Крыма на Sevpoisk.ru

Реальные статьи от реальных "живых" источников информации 24 часа в сутки с мгновенной публикацией сейчас — только на Лайф24.про и Ньюс-Лайф.про.



Разместить свою новость локально в любом городе по любой тематике (и даже, на любом языке мира) можно ежесекундно с мгновенной публикацией и самостоятельно — здесь.





Интернет

«Эдит Про»: рынок ERP в 2024 году вырастет на 10-12%






Коронавирус в России

Russian.city
Музыкальные новости
Александр Розенбаум

«Это не бомжовые заведения»: 72-летний Александр Розенбаум зарабатывает миллионы на пивном бизнесе