Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010 Январь 2011 Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011 Сентябрь 2011 Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014 Март 2014 Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017
Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019 Февраль 2019 Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020 Февраль 2020 Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
VIP |

Space Marine 2 promises to pit us against 'thousands of tyranids'

 Space Marine 2 promises to pit us against 'thousands of tyranids'

Психолог Лубенская: в отношениях не стоит погружаться в партнера с головой

УЛЁТНОЕ ВИДЕО С УЛЁТНЫМИ ЖИВОТНЫМИ!

«Марафон погодной красоты»: появились кадры раскатов грозовой молнии в Москве

Дом, милый дом: участки под строительство от компании Родные земли, цены, отзывы

Saying we were a bit excited when it was announced that after a decade of waiting, Warhammer 40,000: Space Marine was getting a sequel would be an understatement. Developed by Relic Entertainment and released in 2011, the original Space Marine was both an adrenaline-pumping action game and an evocative depiction of a 40K Forge World. We were eager to line up Saber Interactive, the studio developing Space Marine 2, for an interview during this year's PC Gaming Show.

Tim Willits, Saber's chief creative officer, is a veteran developer with credits going back to id Software's 1990s heyday, having designed levels for Ultimate Doom and worked on games like Hexen and Quake. Willits brought the historical perspective, saying, "I bet many people do not know that the original DoomGuy was actually a space marine inspired by an even older space marine, which is the Warhammer 40,000 space marine."

Where DoomGuy pretty much exclusively fights demons, Captain Titus spent the previous Space Marine game demolishing orks and the forces of Chaos. It looks like he'll be doing the same to swarms of alien tyranids in its sequel. "In this particular game the tyranids are the main focus," said Saber's creative director Oliver Hollis-Leick, "and what makes them compelling is that they are extragalactic locust-like creatures, they've come in from goodness knows where, they spread like wildfire, they devour everything in their path, and they leave nothing in their wake."

"One of the great things about the tyranids is they come in the thousands," said Willits, "and our proprietary engine, the Saber Swarm Engine, can deliver these epic battles. Just like our previous game World War Z where we had hundreds of zombies, now we will have thousands of tyranids, and you will rip and tear through them all."

Rip and tear, hey? Can't quite place it, but I think I might have heard that somewhere before.

One of the main reasons Relic's Space Marine is still fondly remembered is its combat, which pushed back against the popular cover-shooter formula of the era with a system that rewarded you for closing on enemies like you'd just been given a motivational speech by Alec Baldwin. Its gory chainsword, power axe and hammer executions were both fun to watch, and how you got your health back in the absence of hip-level walls to hide behind. What's Space Marine 2 got in store for us there?

"The combat in Space Marine 2 is a mix between in-your-face melee combat, along with some really cool over-the-top weapons," said Willits. " We looked at the original Space Marine game where they had a lot of this 'push-forward combat', which has inspired many other videogames." Willits would know, having been studio director at id during the 2016 Doom reboot, which similarly rewarded players with finishers that handed out both health and ammo. 

"That 'never-stop, never-take-cover combat' is integral to Space Marine 2," he went on, "along with these really cool, powerful weapons. You're either tearing up enemies in front of you, or you're blowing 'em away from the back of the battlefield. It's the best of both worlds."

It all goes back to the tabletop games that inspired all the Warhammer videogames. During research for Space Marine 2, Hollis-Leick and Willits looked for inspiration at Games Workshop's Warhammer World museum, which exhibits hordes of professionally painted miniatures. If celebrity visitor Henry Cavill says it's a cool place to visit, that should be good enough for anyone. 

"You find yourself crouching down and looking into the ranks of space marines that are facing tyranids or orks or whatever," Hollis-Leick said, "and something Tim and I said at that moment was, 'We need to make this come alive. I don't want to look at this, I want to be inside this. I want to be gunning down tyranids by the thousands. And so seeing that actually happen and come alive has been thrilling."

Warhammer 40,000: Space Marine 2 will be coming to PC, as well as PS5 and Xbox Series S and X, soon.



Rss.plus
Арина Соболенко

Соболенко: я предпочитаю смотреть мужской теннис, а не женский

Читайте также

VIP |

Геленджик вошел в федеральную сеть Relax FM

VIP |

Сергей Трофимов выступит с летним концертом в Зеленом Театре ВДНХ

VIP |

Радио Romantika приглашает погрузиться в мир киномузыки



Новости часа

Для мобильного шутера Nebula Rangers проходит бета-тест на Android

Шапки женские на Wildberries — скидки от 398 руб. (на новые оттенки)

Garry's Mod is removing 20 years' worth of Nintendo-related items from its Steam Workshop following takedown request: 'It's Nintendo. Need more be said?'

Шапки женские вязаные на Wildberries, 2024 — новый цвет от 392 руб. (модель 466)

Новости Крыма на Sevpoisk.ru

Реальные статьи от реальных "живых" источников информации 24 часа в сутки с мгновенной публикацией сейчас — только на Лайф24.про и Ньюс-Лайф.про.



Разместить свою новость локально в любом городе по любой тематике (и даже, на любом языке мира) можно ежесекундно с мгновенной публикацией и самостоятельно — здесь.





Настроение

Премьер-министра Эстонии Каю Каллас уже не остановить: она намерена увеличить военный бюджет страны до 5% ВВП






Коронавирус в России

Russian.city
Музыкальные новости
Елена Волкова

ПРОЕКТ «КЛАССИКА: ИСТОРИЯ И СОВРЕМЕННОСТЬ»